listopad 2025
poútstčtsone
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Přestaňte na mě křičet...! aneb Laskavý a pozitivní přístup ke klientovi - Akreditovaný vzdělávací kurz

Na tento kurz se již nelze přihlásit.

Datum konání:3.11.2025 (8:30 - 15:30 )
Ukončení registrace:2.11.2025
Číslo akreditace:A2024/0088-SP/PC/PP/VP
Časová dotace:8 hodin
Cílová skupina:Sociální pracovník, Pracovník v sociálních službách, Vedoucí pracovník, Pečovatel v domácí péči
Místo konání:Ústředí Slezské diakonie, Dukelská 264/5, Český Těšín 737 01
Lektor:Bc. Renata Kratochvílová Křemenová
Volná kapacita:3 místa
Kurz otevřen i pro veřejnost:4 místa
Cena:2 300 Kč
Sleva pro zaměstnance SD 20 % (1 840 Kč)
Ne vždy jsou formální i neformální pečovatelé příliš ochotni přemýšlet o stáří, myšlenky na stáří vytěsňují na okraj pozornosti. Z toho vyplývá, že jim může chybět schopnost vcítit se do nároků a problémů života seniorů (obzvláště těch s demencí), chápat je, mít o ně zájem a respektovat je. Tento kurz se proto zaměřuje na podporu pečovatelů, aby pochopili seniory, o které pečují. Téměř všichni lidé s demencí vykazují během své nemoci náročné chování v každodenní péči. Neklid, strach, agrese nebo neustálé výkřiky vnímají spolubydlící, příbuzní a ošetřovatelé jako břemeno. Pečovatelé potřebují důkladné odborné znalosti, aby se mohli profesionálně zabývat takovýmto chováním lidí s demencí a nepropadali vlastním emocím a negativnímu jednání. Tento kurz je zaměřen na porozumění poslání a úlohy pečovatelů a jejich pochopení a přijetí, že je ve středu zájmu péče klient, který především rozhoduje o způsobu pomoci s ohledem na zdravotní stav. Rozvíjí dovednosti pečovatelů vyvarovat se negativnímu jednání, správně komunikovat s klientem, být diskrétní a brát klienta a jeho potřeby na zřetel. Kurz rozvíjí postoje pečovatele i pečovatelského týmu v myšlence, že je klient hlavním aktérem péče a zaměřuje se nejen na pečovatele jako jedince ale také na pečovatelský tým jako celek a vede k neustálému zlepšování kvality poskytované sociální služby.
 
Obsah kurzu:
  • člověk v centru pečovatelských praktik 
  • profesní diskrétnost
  • pozitivní a negativní jednání pečovatele 
  • identifikace praktik negativního jednání pečovatele
  • svědek negativního jednání pečovatele - co dělat v případě negativního jednání kolegy? 
  • předcházení negativního jednání pečovatele
  • principy vztahu a pomoci, respekt k individualitě klienta, zájem o jeho zvyklosti
  • komunikace jako základ pozitivního jednání
  • kolektivní postupy pozitivního jednání


Více informací:Bc.Vladimíra Kullová
E-mail:info@dinstitut.cz
Telefon:731 196 885, 558 764 352







Diakonický institut