Ne vždy jsou formální i neformální pečovatelé příliš ochotni přemýšlet o stáří, myšlenky na stáří vytěsňují na okraj pozornosti. Z toho vyplývá, že jim může chybět schopnost vcítit se do nároků a problémů života seniorů (obzvláště těch s demencí), chápat je, mít o ně zájem a respektovat je. Tento kurz se proto zaměřuje na podporu pečovatelů, aby pochopili seniory, o které pečují. Téměř všichni lidé s demencí vykazují během své nemoci náročné chování v každodenní péči. Neklid, strach, agrese nebo neustálé výkřiky vnímají spolubydlící, příbuzní a ošetřovatelé jako břemeno. Pečovatelé potřebují důkladné odborné znalosti, aby se mohli profesionálně zabývat takovýmto chováním lidí s demencí a nepropadali vlastním emocím a negativnímu jednání. Tento kurz je zaměřen na porozumění poslání a úlohy pečovatelů a jejich pochopení a přijetí, že je ve středu zájmu péče klient, který především rozhoduje o způsobu pomoci s ohledem na zdravotní stav. Rozvíjí dovednosti pečovatelů vyvarovat se negativnímu jednání, správně komunikovat s klientem, být diskrétní a brát klienta a jeho potřeby na zřetel. Kurz rozvíjí postoje pečovatele i pečovatelského týmu v myšlence, že je klient hlavním aktérem péče a zaměřuje se nejen na pečovatele jako jedince ale také na pečovatelský tým jako celek a vede k neustálému zlepšování kvality poskytované sociální služby.
Obsah kurzu:
- člověk v centru pečovatelských praktik
- profesní diskrétnost
- pozitivní a negativní jednání pečovatele
- identifikace praktik negativního jednání pečovatele
- svědek negativního jednání pečovatele - co dělat v případě negativního jednání kolegy?
- předcházení negativního jednání pečovatele
- principy vztahu a pomoci, respekt k individualitě klienta, zájem o jeho zvyklosti
- komunikace jako základ pozitivního jednání
- kolektivní postupy pozitivního jednání
| Více informací: | Bc.Vladimíra Kullová |
| E-mail: | info@dinstitut.cz |
| Telefon: | 731 196 885, 558 764 352 |