Kurz je určený pro všechny, kteří pracují v sociálních službách a chtějí být ve své profesi dlouhodobě úspěšní a spokojení, a kteří současně nechtějí ve vztazích se svými klienty přežívat, ale naopak pečovat o ně a umět je rozvíjet. V kontextu poskytování sociálních služeb pracovník přirozeně nevystupuje pouze ve vztazích s klienty, ale také se svými kolegy. Dobře fungující tým vzájemně se respektujících pracovníků je jedním z klíčových předpokladů pro zajištění vysoce profesionální služby. Kurz je zaměřen na způsoby komunikace, kdy dokážeme ve vztazích s druhými (klienty a jejich blízkými, kolegy na pracovišti atd.) komunikovat o sobě, ale zároveň vnímat a zohledňovat druhého člověka a jeho potřeby. Účastníci kurzu budou mít příležitost osvojit si klíčové komunikační dovednosti a efektivní techniky jak vyjadřovat ve vztazích s druhými lidmi respekt nejen slovy, ale i řečí vlastního těla. Budou mít příležitost naučit se základní postupy vnímání vlastních prožitků a pocitů v kontextu respektující komunikace. V zážitkových cvičeních a modelových situacích pak budou teoretické znalosti a dosavadní zkušenosti procvičovány a kotveny.
Absolventi kurzu získají tyto kompetence:
- budou zvládat komunikaci s respektem k názorům a postojům druhé strany a umět přiměřeně vyjadřovat svá vlastní skutečná přání a očekávání
- budou umět konstruktivně (efektivně a klidně) zacházet s konflikty a odlišnostmi partnerů v komunikaci
- budou vybaveni dovednostmi v předcházení konfliktů a jejich zvládání v různých kontextech osobního i pracovního života
- budou lépe rozumět svým vlastním strategiím zvládání konfliktních situací a emocím s nimi spojených
- budou lépe rozpoznávat a následně využívat vlastní zdroje pro zvládání dopadů konfliktních situací
- budou vybaveni základními technikami efektivní respektující komunikace využitelnými jak v přímé práci s klienty, tak i v rámci týmové spolupráce
| Více informací: | Bc.Vladimíra Kullová |
| E-mail: | info@dinstitut.cz |
| Telefon: | 731 196 885, 558 764 352 |